۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۱۶

حجت الاسلام اشرفی:

لزوم ریشه یابی تحریفهای چهارشنبه سوری

لزوم ریشه یابی تحریفهای چهارشنبه سوری

پاکدشت - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت اظهار داشت: باید تحریف سنتهایی مانند هفت سین و چهارشنبه سوری را ریشه یابی کرد و آنها را از بین برد.

حجت الاسلام احمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با خرافات موجود در ایام چهارشنبه سوری افزود: چهارشنبه سوری در زمانهای گذشته امر مقدس و خوبی بود و در این مراسم ایرانیان به یکدیگر محبت می کردند.

وی بیان داشت: وقتی این سنتهای زیبا تحریف می شوند به مسیر انحرافی می روند؛ در گذشته همه مردم آتش نداشتند و این چهارشنبه سوری برای این بود که مردم دارا داشته های خود را تقسیم کنند.

سنت پسندیده چهارشنبه سوری به ترقه بازی و جنگهای خیابانی تبدیل شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت ادامه داد: در گذشته رسمی داشتند که آتشی روشن کنند و آن را به فقرا هدیه دهند تا آنها نیز از آن آتش و گرما بهره مند شوند و حتی در گذشته برخی غذا درست می کردند و به فقرا می دادند که این سنت پسندیده در طول دو هزار سال گذشته دستخوش تحریف شده و اکنون به ترقه بازی و جنگهای خیابانی تبدیل شده است.

وی عنوان داشت:  باید چیزهای زیبا را آنقدر منعکس و حواشی آن را برطرف کرد و بال و پرهای زائد آن را گرفت تا زیباییهای آن سنت جلوه کند، باید تحریفهای سنتهایی مانند هفت سین و چهارشنبه سوری را ریشه یابی کرد و آنها از بین برد.

در گذشته آتش را هدیه می کردند

حجت الاسلام اشرفی اضافه کرد: در گذشته آتش مهمترین چیز برای زندگی بود که آن را هدیه می کردند و این سنت بعدها به آتش درست کردن و از روی آن پریدن تبدیل شد و اکنون بسیاری این سنت زیبا را با وسایل خطرناک، به خاطره ای تلخ تبدیل می کنند.

وی بیان داشت: با ترویج  خوبیها  و با تکیه بر امامزادگان که نشأت گرفته از نور خدا هستند، می توانیم مردم را به سمت زیباییها  و خوبیها منعطف کنیم.

کد خبر 2015998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha